1. Evenementen eindejaarsfeesten 2017

Hoeveel aanvragen voor evenementen via het evenementenloket voor de periode 31.12.2017-2.1.2018 werden er genoteerd ? Op welke criteria werden de evenementen beoordeeld?  Hoeveel aanvragen werden er afgekeurd ? Hoeveel incidenten en klachten werden er genoteerd in deze periode genoteerd en hoe werd hieraan gevolg gegeven? Wat was de inhoud van de klachten? Wat is de evaluatie van het stadsbestuur?

2. Filmaanbod senioren

Toen de filmzalen nog behoorden tot Utopolis was er een speciaal aanbod voor senioren die aangesloten zijn bij Okra, het Davidsfonds en andere seniorenverenigingen.

Een dinsdagnamiddag in de maand had Utopolis een senioren voorstelling waar gemiddeld toch een 50-tal personen naar toe gingen, aan een speciaal tarief.

Met de overdracht van de uitbating naar UGC/Cinéma Plus is de dinsdagnamiddag blijven bestaan, maar werd het speciale tarief afgeschaft.

Wij vragen aan het stadsbestuur om, in de onderhandelingen ivm de herinrichting van de foyer, tot een overeenkomst te komen met  UGC ivm de speciale senioren vertoningen. Wij denken hierbij aan een speciale korting voor senioren, ( of een arrangement/klantenkaart ) eventueel via de seniorenraad, zodat alle Lommelse senioren er gebruik van kunnen maken of om het huidige aanbod voor senioren op te nemen in de programmatie van CC de Adelberg.

Voor de stad is het ook belangrijk dat senioren niet in een isolement geraken. Gemeenschapsvorming moeten wij zeker aanmoedigen en daar mag van de stad uit ook een inspanning geleverd worden. CC De Adelberg heeft een ruim filmaanbod aan heel schappelijke prijzen, voor nog al wat senioren is het aanvangsuur ( 20 u ) een belemmering.

3. Parkeergeleidingssysteem

Recent werden er op de invalswegen van het centrum signalisatieborden geplaatst die de openbare parkeerplaatsen aanduiden en het aanwezig zijn van beschikbare vrije parkeerplaatsen. Aan welke criteria moesten de signalisatieborden voldoen en op basis van welke criteria werden locaties van de borden gekozen? Worden de parkeerplaatsen nog bewegwijzerd of blijven de huidige aanwijsborden staan?

4. Fiets/voetpad tussen Einde en Stationsstraat

In het BPA "Buitensingel" van 1993 staat er een verbindingspad tussen Einde en Stationsstraat ter hoogte van het winkelcentrum.

Het BPA is uitgevoerd op uitzondering van het fiets-voetpad na. Dat is even vergeten.

Ondertussen zitten we 2018 en wachten nog altijd op de volledige realisatie van het BPA. Er zijn de afgelopen 12 jaren als heel wat procedures geweest om de verbinding te realiseren.

Sedert 13/01/2016 is een, definitieve, uitspraak waarbij de onteigening van de nodige gronden vast staat. Een college van deskundigen moest enkel nog de waarde van de gronden bepalen. Op 18/02/16 is er een plaatsbezoek geweest en op 06/12/17 is er een uitspraak ivm de vergoeding.

Omdat de onteigening vanaf 13/01/16 een feit is, kan de stad al vanaf 14/01/16 werken aan de aanleg van het bewuste pad.

Nu 2 jaar later zou ik graag vernemen wat de uitgevoerde werken tot nu toe zijn ? Wat de timing is voor de volledige realisatie en wanneer er een openingsreceptie voorzien is ?

Dit jaar is het project 25 jaar niet uitgevoerd. Hoog tijd dus om er in te vliegen.