Op 19 november 2017 werd Bob Nijs voorgesteld als lijsttrekker van de lokale verkiezingen van volgend jaar. Dit tijdens het jaarlijkse brunch-moment in het Klosterhof, in bijzijn van nationaal CD&V-voorzitter Wouter Beke.

Bob Nijs, 35 jaar, is een nieuw gezicht voor de gemeenteraadsverkiezingen, maar heeft volgend jaar al wel 12 jaar ervaring in de provincieraad. Nu trekken de Lommelse Christendemocraten op lokaal niveau voluit de kaart Nijs.

Voorzitter Tim Van Werde is heel blij met de nieuwe lijsttrekker. “We hebben er intern veel en lang over gesproken en ik ben ervan overtuigd dat we met Bob onze sterkste man naar voren schuiven.” Bob kijkt vol vertrouwen uit naar de verkiezingen van volgend jaar en wil de Lommelaar een sterk alternatief bieden. “Met een nieuw, dynamisch team achter mij sta ik hier vandaag om onze ambities duidelijk te maken. Wij zijn de partij die een positief, opbouwend beleid wil voeren. De partij die de taal van de Lommelaar spreekt”, aldus Bob.

Met Bob Nijs kiest CD&V Lommel voor een jonge lijsttrekker. Ook nationaal voorzitter Wouter Beke heeft het volste vertrouwen in hem. “Lommel heeft nood aan CD&V. Lommel heeft nood aan Bob Nijs.”