Lommel – Gisteren nodigde CD&V Lommel sportcoach Paul Van Den Bosch uit voor de lezing ‘Verantwoord trainen voor jongeren’. Dat het onderwerp leeft in Lommel, blijkt uit de honderdtal aanwezigen die meer wilden weten en afzakten naar het stadion van Lommel SK.

“CD&V Lommel gelooft dat sport een belangrijke rol speelt in de ontwikkeling van jongeren. Elke week zijn er veel jeugdtrainers actief in allerlei verenigingen, maar daarom hebben ze nog geen specifiek trainersdiploma. Dat hoeft ook niet, voor alle duidelijkheid. Maar deze mensen zetten zich wekelijks met hart en ziel in voor onze kinderen en daarom willen wij op deze manier toch zorgen voor een kleine extra ondersteuning. Voor de verenigingen, voor de trainers en dus ook voor onze kinderen.“, aldus voorzitter Tim Van Werde. Net daarom namen ze contact op met Paul Van Den Bosch. Paul is een sportcoach met jarenlange ervaring op het hoogste niveau en hij begeleidde in zijn carrière topatleten zoals Sven Nys, Sven Vanthourenhout en Marc Herremans. Daarnaast staat hij ook bekend als mede-oprichter van Energy Lab.

Alle Lommelaars, de jeugdtrainers in het bijzonder, werden gratis uitgenodigd (en met een gratis drankje als echte VIPS ontvangen) voor deze lezing in de Business Seats van Lommel SK. Na de lezing was er voldoende ruimte voor een hele hoop vragen uit het publiek, gevolgd door een netwerkmoment voor de aanwezigen. De reacties waren zéér positief en iedereen ging met een voldaan gevoel naar huis.

Wil je zelf ook op de hoogte blijven van de activiteiten of evenementen? Of ben je benieuwd naar het fotoverslag van afgelopen avond? Volg CD&V Lommel dan op Facebook, Instagram of Twitter of blijf op de hoogte via onze website.