Op initiatief van CD&V-Lommel stelde Vlaams Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin Jo Vandeurzen op vrijdag 10 februari ll.  in de provinciale school PROVIL de website www.noknok.be voor aan de directies van het lager en secundair onderwijs van Lommel. De website is een online-tool die jongeren tussen de 12 en 16 jaar  kan helpen om mentaal sterker in het leven te staan.  De website is een uitvoering van het Vlaams actieplan suïcidepreventie en het jeugdbeleidsplan. Op de website vinden jongeren tips over pesten, moeilijkheden op school, vrienden maken en kunnen ze hun verhaal delen met andere jongeren. Aansluitend wisselden minister Vandeurzen, de scholen en CD&V Lommel ruim van gedachten over suïcidepreventie (zelfdoding), schooluitval, voor- en buitenschoolse opvang en de hervorming van het secundair onderwijs. PROVIL-stelde aan de minister de deeltijdse beroepsopleiding “logistiek helper in de zorginstellingen” voor. Een waardevolle opleiding waar jongeren direct kunnen instromen naar de zorgsector of een verdere opleiding kunnen volgen als verzorgende / zorgkundige.

Meer info over NokNok vindt U op www.noknok.be.