#BOB staat voor drie grote ambities die we met CD&V Lommel voorop plaatsen:

• Bereikbare stad op vlak van mobiliteit en dienstverlening
  • Ondersteuning voor elke Lommelaar
  • Buurten die verbinden

Met die drie belangrijke werkpunten willen we de weg vooruit nemen. Op weg naar een stad van en voor mensen. Dat doen we als een sterk team, met Bob Nijs op kop.

Ambitie 1: #BOB staat voor een bereikbare stad met een open-deur mentaliteit.

Onze eerste ambitie is om het verkeer in Lommel veiliger en vlotter te laten verlopen zonder de buurten uit het oog te verliezen. We willen de wegen, fiets- en voetpaden rond het centrum veiliger maken en de gehuchten onderling beter met elkaar verbinden. Wij geloven dat een 'knip' in de Kerkstraat een oplossing kan zijn. De Kerkstraat zal wel nog bereikbaar zijn, maar de doorsteek met de Lepelstraat kan niet meer gemaakt worden. Het centrum blijft goed bereikbaar, maar winkelen wordt op die manier opnieuw aangenaam en veilig. Een betere bereikbaarheid gaat gepaard met een doordachte dienstverlening. Waarom moeilijk als het ook makkelijker kan? Met zorg voor de medewerkers, willen we dienstverlening voor alle Lommelaars gemakkelijker maken. Een digitale dienstverlening met een gebruiksvriendelijke stadsapp is volgens ons een goede aanvulling op de fysieke dienstverlening (op afspraak). We willen investeren in mensen én diensten. Met de juiste middelen willen we elke Lommelaar van dienst zijn op een manier die hem/haar past.

Ambitie 2: #BOB gaat voor ondersteuning voor het leven, niet voor even.

Ondernemers nemen dagelijks risico's om onze stad te verbeteren en daarin willen we hen ondersteunen. We willen ondernemers in Lommel helpen bij hun opstart-, uitbreidings- en toekomstplannen. Dit doen we door een ondernemingsgezind vergunningsbeleid met een opbouwende insteek.

We gaan voor meer beleving in Lommel. Beleving voor jong en oud, met aandacht voor de drempels waar zorgbehoevenden op botsen. We willen een ondersteunende rol opnemen in plaats van zelf te organiseren. Naast financiële ondersteuning, ligt onze focus op de ondersteuning van ideeën. Daarom willen we de horeca en verenigingen ondersteunen bij de organisatie van activiteiten en evenementen.

Ambitie 3: #BOB staat voor buurten die verbinden.

Team #BOB wil Lommelaars samenbrengen. Ook buiten het stadscentrum, moeten inwoners de kans krijgen om met elkaar te buurten. "Buurten", een typisch Lommels woord en toch gebeurt het veel te weinig. We willen dat iedereen zich thuis voelt in Lommel door in elke buurt een ontmoetingscentrum op te waarderen, pleintjes te verfraaien en een groen park en speeltuin te voorzien voor onze kinderen. We koesteren ook het groen in Lommel. De laatste jaren is er flink geïnvesteerd in het bosland in en rond Lommel. Het wordt tijd om dat groene karakter door te trekken tot in het centrum. Van bomen in de Lommelse straten, tot groene winkelstraten, stadsparken en gevelgroen. Meer groen maakt onze buurten gezellig en de luchtkwaliteit gezond.